Europa od dawna polega na Stanach Zjednoczonych w kwestii swojej obrony, zwłaszcza za pośrednictwem NATO. Biorąc pod uwagę reelekcję Donalda Trumpa i jego wcześniejsze groźby wycofania się z NATO, kraje europejskie są coraz bardziej zaniepokojone, zwłaszcza w świetle obecnego zagrożenia militarnego ze strony Rosji. Czy Europa będzie w stanie samodzielnie zadbać o swoje bezpieczeństwo?