Rządzone przez skrajną prawicę Włochy, przymierzają się do rozluźnienia swojej restrykcyjnej polityki w zakresie przyznawania obywatelstwa cudzoziemcom. Biorą tu przykład z Niemiec, które dokonały takiej zmiany w czerwcu. A jak jest w innych państwach? Czy rekordowa liczba, pawie miliona, naturalizowanych obywateli Unii w 2022 r. oznacza większe otwarcie Europy na przybyszy z zewnątrz?