W Anglii i kilka tygodni później w Hiszpanii, wybuchły w tym roku zamieszki na tle rasistowskim i islamofobicznym po tym, jak w internecie, rozprzestrzeniły się fałszywe wiadomości o brutalnym ataku. We Francji niektórzy muzułmanie rozważają opuszczenie kraju, aby uciec przed rosnącymi antymuzułmańskimi nastrojami. Jak głęboko zakorzeniona jest islamofobia w Europie?