Niezależne śledztwo wykazało, że według szacunków ponad 200 tys. osób nieletnich było wykorzystywanych seksualnie przez duchownych Kościoła Katolickiego w Hiszpanii. Przez lata, podobnie jak w innych krajach, Kościół ukrywał te zbrodnie. Teraz jest wzywany do zadośćuczynienia ofiarom, jednak - jak do tej pory - nie wykazuje skwapliwości w tej sprawie.