Historyczne zwycięstwo hiszpańskich piłkarek nożnych w Pucharze Świata przysłonił skandal wywołany przez wymuszony pocałunek, jaki Luis Rubiales zlożył na ustach napastniczki drużyny, Jenni Hermoso. Wydarzenie to odbiło się szerokim echem w środowisku sportowym w całej Europie, rzucając przy okazji światło na głęboko zakorzenione nierówności, w tym płacowe, i powszechnie obecne molestowanie na tle seksualnym.