Od tego roku szkolnego francuscy uczniowie noszący tradycyjne muzułmańskie stroje, będą musieli odwiesić je do szafy. Minister edukacji, Gabriel Attal, wprowadził zarządzenie zakazujące przychodzenia do szkoły w abajach (i ich męskich odpowiednikach) w myśl respektowania zasady świeckości państwa i jego instytucji. Czy ten wywołujący kontrowersje przepis przyniesie oczekiwane efekty?