Rolnictwo jest jednym z głównych winowajców, a zarazem ofiarą obecnych zmian klimatycznych. Próbą zaradzenia sytuacji jest wysiew roślin odpornych na suszę, powrót do rowów melioracyjnych i zakrzewionych miedz, a także wykorzystanie dronów i robotów do punktowego zwalczania chwastów. Rolnicy i naukowcy sięgają po tradycyjne metody i najnowsze osiągnięcia w rozwoju sztucznej inteligencji.