King Kong
King Kong narodził się dzięki spotkaniu dwójki Amerykanów: Meriana C. Coopera i Ernesta B. Schoedsacka krótko po zakończeniu I wojny światowej. Obaj wychowali się na tych samych powieściach i połączyła ich awanturnicza pasja. W swoich filmach pochylali się nad wpływem ludzi na dziką przyrodę, szukali nowych rozwiązań technicznych i przyglądali się ludzkiej kondycji w XX wieku.