Inflacja, eksodus medyków i wypadki roweroweHiszpańska prezydencja w Radzie UE
Po raz piąty od akcesji kraju w 1986 r. Madryt na 6 miesięcy przejmie stery w Radzie Unii Europejskiej. Prezydencja przypada w momencie, gdy w Hiszpanii panuje napięta sytuacja. Przedterminowe wybory parlamentarne zostały rozpisane na 25 lipca 2023 r. i według sondaży mogą doprowadzić do zmiany większości na korzyść konserwatystów z Partii Ludowej. Niepokoi jednak również możliwe dojście do władzy skrajnej prawicy. Ponad 40 lat po upadku frankizmu głęboko proeuropejską Hiszpanię ogarniają wątpliwości.