W styczniu 2023 r. kierowany przez Netanjahu rząd Izraela przedstawił reformę mającą na celu ograniczenie prerogatyw Sądu Najwyższego. Ta rewizja systemu sądownictwa wywołała bezprecedensową mobilizację: dla jej przeciwników podważa demokrację; dla jej zwolenników pozwala na większą równowagę sił.