Sceny z życia przodownika pracy
Bośniacki górnik Adem jest przodownikiem pracy i ucieleśnieniem cnót socjalistycznego robotnika. Jest powszechnie chwalony i stawiany za przykład, spotyka się ze Stalinem i z Tito, jego podobizna uwieczniana jest na obrazach i popiersiach. Ale codzienne życie Adema dalekie jest od zbytku i splendoru i nie brakuje w nim osobistych tragedii.