Stokrotki
Młode, zbuntowane i śmiertelnie znudzone dziewczyny: Maria-blondynka i Maria-brunetka nie liczą się z konwenansami. Wychodząc z założenia, że skoro świat jest zły, to nie obowiązują je żadne normy, lubią gorszyć i wywoływać chaos. Film Věry Chytilovej z 1966 r. to wybitny przykład czechosłowackiej "Nowej fali". W 2022 r. znalazł się w sekcji Cannes Classics Festiwalu Filmowego w Cannes.