Ambroise Thomas: HamletOpéra Bastille, Paryż
Reżyser Krzysztof Warlikowski i dyrygent Pierre Dumoussaud przedstawiają nową odsłonę opery „Hamlet”, wyjątkowego romantycznego dzieła Ambroise’a Thomasa, na scenie Opéra Bastille. W roli tytułowej wystąpi Ludovic Tézier.
Hamlet to bez wątpienia jedno z najbardziej znanych dzieł Szekspira. Ta sztuka, pełna duchów, udręczonych postaci i tragicznych romansów, spotkała się ze szczególnym zainteresowaniem romantyków XIX wieku. Utrapienia duńskiego królewicza zainspirowały Alexandra Dumasa ojca do napisania na ich podstawie sztuki w stylu francuskim, która została następnie adaptowana przez librecistów Michela Carré i Julesa Barbiera. To właśnie libretto zainspirowało Ambroise’a Thomasa do skomponowania żywiołowej opery, ukazującej jego mistrzostwo w tworzeniu partii wokalnych i orkiestrowych. To jedna z najpiękniejszych kompozycji Thomasa, napisana w duchu wielkich francuskich oper historycznych.