Withnail i ja
Poetycka opowieść o alkoholowym życiu dwóch dandysów, udekorowana licznymi odwołaniami do literatury i widokówkami z angielskiej wsi. Dwaj młodzi bezrobotni aktorzy dzielą obskurne mieszkanie w londyńskiej dzielnicy Camden Town. Aby uciec od beznadziei swojej sytuacji, postanawiają wyrwać się ze stolicy i spędzić kilka dni na wsi, w domu bogatego wuja jednego z nich. Okazuje się jednak, że warunki w wiejskiej chacie są spartańskie, a wuj, który składa im niezapowiedzianą wizytę, czyni niechciane awanse koledze bratanka. Film jest uznawany za jedno z najlepszych brytyjskich dzieł kinematograficznych.