Zmienione życie
Portugalia, lata 60. XX w. Adelino wraca do rodzinnej wioski nad Atlantykiem po latach na wojnie w Angoli. Wiele się jednak zmieniło: jego ukochana, Julia, wyszła za jego brata, ocean, który niszczy brzeg zagraża jego domowi, a w wiosce nie ma dla niego pracy. Czy poznanie impulsywnej Albertiny, która marzy o wyrwaniu się z tej rzeczywistości będzie dla Adelino szansą na zmianę?