Charles Gounod: Romeo i JuliaOpera w Zurychu
Julia całuje po raz ostatni nieżywego Romea, po czym wbija sobie nóż w pierś – tak kończy się historia miłosna u Szekspira. Francuski kompozytor Charles Gounod kończy swoją operę pod tytułem „Romeo i Julia” wielkim, lirycznym duetem. Nowa produkcja w Zurychu przedstawia wokalną i aktorską parę marzeń: Julie Fuchs i Benjamina Bernheima.
„Romeo i Julia” to po „Fauście” najważniejsza opera Gounoda. Jej prapremiera odbyła się podczas wystawy światowej w Paryżu w 1867 roku i odniosła wielki sukces: była wystawiana ponad sto razy.
Nowa produkcja w Zurychu przedstawia wokalną i aktorską parę marzeń: sopranistkę Julie Fuchs i tenora Benjamina Bernheima. Oboje pochodzą z Francji, rozpoczęli swoje kariery w Operze w Zurychu i należą w międzyczasie do wybitnych śpiewaków operowych znanych na arenie międzynarodowej.
Julie Fuchs, której występy cechują się wokalną wirtuozerią, muzyczną inteligencją i potężną prezencją sceniczną, pojawia się w pierwszym akcie na scenie śpiewając jedną z najbardziej znanych arii: walca „Je veux vivre”.
Benjamin Bernheim udowodnił już na swojej pierwszej solowej płycie arią Romea „Ah! Lève-toi, soleil”, jak bardzo mu odpowiada rola rozentuzjazmowanego, młodzieńczego kochanka.
Inscenizację przejął amerykański reżyser Ted Huffman, który na tę okoliczność powrócił do Opery w Zurychu, gdzie już raz zachwycił publiczność inscenizacją tragedii miłosnej: „Madame Butterfly” Pucciniego.