Na rewersie mapyRopa a geopolityka
Kraje członkowskie OPEC+ podjęły decyzję o zmniejszeniu wydobycia ropy o 2 mln baryłek dziennie. Początkowe konsekwencje tego kroku mogą być bardzo niekorzystne: ropa podrożeje, co odczują konsumenci. Wywrze to też presję na inne rynki energii. By lepiej zrozumieć sytuację przyjrzyjmy się wydobyciu i handlowi ropy na świecie.