Re: Baskijskie stowarzyszenia gastronomiczne
Txoko to stowarzyszenia gastronomiczne od ponad 150 lat funkcjonujące w hiszpańskim Kraju Basków. Ich członkowie spotykają się w specjalnie wyznaczonych przestrzeniach, by wspólnie gotować i jeść, niezależnie od statusu społecznego. Jednak niektóre txoko w dalszym ciągu wykluczają wiele osób.