Léo Delibes: LakméSabine Devieilhe w Opéra Comique
Arcydzieło Léo Delibesa powraca do Opéra Comique! Spektakl pod batutą Raphaëla Pichona, w inscenizacji Laurenta Pelly'ego, ze wspaniałą obsadą wokalną.
To właśnie w Opéra Comique w 1883 roku miała miejsce premiera Lakmé. Piąta opera Léo Delibesa okazała się natychmiastowym sukcesem: widzów okresu Belle Epoque urzekła atmosfera wyidealizowanego Orientu i bardzo nowoczesna jak na tamte czasy fabuła. Prawie 150 lat od premiery entuzjazm wokół Lakmé nie słabnie. Dzieło to do dziś jest jednym z najbardziej znanych utworów francuskiego repertuaru.
Akcja Lakmé rozgrywa się w samym sercu Brytyjskich Indii. Opera Delibesa przedstawia historię uczucia, które łączy Lakmé (córkę bramina Nilakanthy, zagorzałego przeciwnika brytyjskiej okupacji) i Geralda (angielskiego żołnierza), na tle napięć społecznych i hinduskiej żywiołowości. Wzniosły charakter tego romansu z tragicznym finałem podkreślają wspaniałe arie, jak choćby słynny „Duet kwiatowy”.
Opéra Comique powierzyła nową produkcję dwóm czołowym postaciom francuskiej sceny operowej: dyrygentowi Raphaëlowi Pichonowi i reżyserowi Laurentowi Pelly’emu. Towarzyszy im najwyższej klasy obsada wokalna, w której prym wiodą głosy Sabine Devieilhe, Frédérica Antouna i Stéphane'a Degouta. Fosę orkiestrową Opéra Comique zajmują oczywiście muzycy z Ensemble Pygmalion.