Daniel Hope i Alexey Botvinov
W związku z atakami na ukraińskie miasto, festiwal Odessa Classics nie może się w tym roku odbyć. Na znak solidarności Estonia zaproponowała, że przejmie festiwal, a gospodarzem tegorocznej edycji będzie Tallin. Estońska Narodowa Orkiestra Symfoniczna pod dyrekcją Olariego Eltsa otworzy tegoroczną edycję festiwalu wraz z pianistą i przewodniczącym festiwalu Alexeyem Botvinovem oraz skrzypkiem Danielem Hopem i utwirami Pärta, Mozarta, Brittena i Silvestrova.