Dwa dni po udarze Stalina zostaje publicznie ogłoszone, że władca jest ciężko chory. Lekarze nie mogą mu już pomóc. Beria, szef wywiadu i jeden z najbliższych powierników Stalina, przejmuje dowodzenie. Wyczuwa wielką szansę, by zostać następcą Stalina. Ale nie jest jedynym aspirantem...