Stan Stalina jeszcze bardziej się pogorszył. W końcu zostają wezwani lekarze. Nikt w Związku Radzieckim jeszcze niczego nie podejrzewa. Tylko najbliżsi powiernicy są wtajemniczeni. Czy leczenie pijawkami jeszcze zadziała? Pozornie nieśmiertelny despota leży teraz na łożu śmierci.