Stalin po udarze mózgu leży bezradnie na swojej kanapie. Od wielu godzin nie ma żadnych oznak życia. Nikt jednak nie ośmiela się wejść do jego pokoju bez sygnału. Ci, którzy go otaczają, boją popaść w niełaskę. Zbyt wielu już padło ofiarą stalinowskiego terroru. Kto zakłóciłby spokój Stalina, mógłby przepłacić to życiem.