Na Rewersie MapyDunaj: transport ukraińskiego zboża
Port w rumuńskiej Konstancy stał się ostatnio strategicznym ośrodkiem wojskowym i handlowym. Po zablokowaniu przez Rosjan portów nad Morzem Czarnym pozostały tylko trzy możliwości transportu ukraińskiego zboża: kolej, droga… i Dunaj. Rzeka ta wyznacza granicę między Ukrainą i Rumunią.