Ameryka Łacińska skręca lewo
Bułgaria mocno odczuła skutki wojny w Ukrainie, zwłaszcza embarga na ropę wprowadzonego przez UE. Dlatego należy do krajów czasowo zwolnionych z embarga, tak jak Węgry, Czechy i Słowacja. To kraje bardzo uzależnione od dostaw rosyjskiej ropy.