Na rewersie mapyNATO w Europie środkowo-wschodniej
13 marca 2022 r. ukraińska baza w Jaworowie została trafiona rosyjskimi pociskami, zabijając 35 osób i raniąc 134. Ten obiekt wojskowy, zdaniem wielu, służy Europie jako centrum dostarczania pomocy wojskowej Ukrainie: z perspektywy Moskwy miejsca te stają się „uprawnionymi celami” ofensywy. Jak NATO powinno się zachowywać w takich przypadkach? Analiza obecności Sojuszu Atlantyckiego wokół krajów dawnej żelaznej kurtyny.