Na rewersie mapyRosja odłącza się od globalnego Internetu
7 marca TikTok i inne aplikacje postanowiły zablokować treści zagraniczne przeznaczone dla Rosji. Jednocześnie Putin zaczął przyspieszać proces odcinania Rosji od światowego internetu. Władze blokują od kilku dni Facebooka, Twittera, YouTube'a i przyjęły ustawę, która przewiduje karę 15 lat więzienia dla osób rozpowszechniających "fałszywe informacje". To zbliża Rosję do krajów takich jak Chiny czy Korea Północna. Wojna w XXI wieku toczy się więc również w mediach społecznościowych. Aby lepiej to zrozumieć, spójrzmy na mapy.