Od XX wieku żółty pociąg łączył Villefranche-de-Conflent z Latour-de-Carol, oferując podróżnym wyjątkową panoramę Pirenejów Wschodnich. Nazywany „kanarkiem” ze względu na swój kolor, pociąg wywrócił do góry nogami życie północnych Katalończyków, podzielonych między Republikę Francuską a Królestwo Hiszpanii.