Oczyma ukraińskich dziennikarzy
Według danych władz i mieszkańców setki ukraińskich zabytków zostało zniszczonych przez rosyjskie bomby i czołgi. Splądrowano także wiele muzeów. Ponieważ niszczenie dziedzictwa kulturowego to zbrodnia wojenna, wszczęto dochodzenia przeciwko Rosjanom.