ARTE RegardsWitajcie w moim bunkrze
Wojna w Ukrainie obudziła stare demony. Ludzie w Europie zaczęli się zastanawiać: gdzie szukać schronienia w razie zagrożenia? W Niemczech jest dziś mniej niż 500 tysięcy bunkrów na 84 miliony osób, podczas gdy w Szwajcarii tak zwany „obowiązek schronienia” jest zapisany w prawie. Rząd ma obowiązek zapewnić każdemu mieszkańcowi i mieszkance kraju „bezpieczne miejsce”. Czy w Polsce powinniśmy się przyjrzeć tej kwestii? Dokument z lektorem.