ARTE RegardsNadal boję się wracać sama
“Daj znać, jak już będziesz w domu” – usłyszała Sarah Everard, gdy tamtego wieczoru rozstawała się ze znajomymi i ruszyła do domu w londyńskim Brixton Hill. Nigdy już się nie odezwała. Spełnił się najczarniejszy scenariusz: 33-latka została porwana, zgwałcona i zamordowana przez policjanta. W Wielkiej Brytanii, a później na całym świecie, rozgorzała debata: dlaczego kobiety są nadal tak bardzo narażone na przemoc? Jak poprawić ich bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej?