Ernst Lubitsch i powstanie warszawskieZaproszenie do podróży
Hitler przechadzający się ulicami Warszawy, przemierzający Plac Teatralny i przeglądający się w sklepowych witrynach – to kadry z filmu „Być albo nie być” Ernsta Lubitscha. W swoim filmie reżyser obnaża okrucieństwa i absurdy nazizmu, a jednocześnie odmalowuje Warszawę, która jest raczej pejzażem emocjonalnym niż prawdziwym miejscem.