ARTE ReportageMongolia: węglowa klątwa
Mongolskie duchy są wściekłe. Choć węgiel wydobył kraj z ubóstwa, pogrążył w chaosie tutejszą przyrodę. Człowiek coraz bardziej patroszy Ziemię w poszukiwaniu surowców, zanieczyszcza rzeki i osusza jeziora. Rośnie zagrożenie katastrofą ekologiczną i wzbiera gniew duchów. Przemysł węglowy czarnym piętnem odciska się też na ludzkim zdrowiu. Czy Mongolia w porę się ocknie? Reportaż.