Rezerwat Pelagos o powierzchni 87 500 km² zostało stworzone specjalnie w celu ochrony dużych ssaków morskich. Wiele gatunków żeruje i rozmnaża się na tym obszarze morskim, który rozciąga się od półwyspu Giens po Korsykę i Włochy: delfiny, wieloryby, płetwale, kaszaloty...