Orlando di Lasso
Orlando di Lasso urodził się w Mons w dzisiejszej Belgii, jednak większość swojego życia spędził we Włoszech i państwach niemieckich. Równie fascynujące, co jego wyjątkowa muzyka, są losy kompozytora. Porwany jako dziecko przez włoskiego kondotiera, do końca nie pozbył się piętna sługi.