W amerykańskim stanie New Jersey leży miasteczko Orange. Skrywa ono mało znaną historię – tę „Radowych dziewcząt”. Pracowały w zakładach wydobywających i przetwarzających rad. Malowały luminescencyjną radową farbą cyferblaty montowane w samolotach. Do 250 sztuk dziennie. Potrzeba było 5 lat, by zauważyć pierwsze skutki napromieniowania.