Tutaj każdego dnia przechodzi się ze świata żywych do świata umarłych. W piaskach rejonu Luksoru, w sercu doliny Nilu, zapisana jest przeszłość potężnej cywilizacji. Egipski zespół archeologiczny przekopuje wnętrzności pustyni. Chcą sami zarządzać skarbami przeszłości swojego kraju.