"Iye Ka'i" Olivia Braconnier
Gujana Francuska, na granicy z Brazylią. Ka'i, czy też „Sabelle”, to młoda kobieta z plemienia Wayãpi. W filmie widać, jak pracuje między lasem, wsią i rzeką, przynosząc zbiory i przetwarzając maniok. Jej ruchy rąk są w równym stopniu dowodem rutyny i wysiłku. Jej dzieci są zawsze w pobliżu i czasami przerywają zabawę, aby pomóc mamie w pracy.