Według lokalnych przekazów Te-Ika-a-Maui, północna wyspa Nowej Zelandii, została wyrwana z wód Pacyfiku przez półboga Maui. To ta kraina, w której rozbrzmiewają mity Maorysów, karmi wyobraźnię pisarza Witi Ihimaera. To jedyny maoryski autor o międzynarodowym uznaniu.