Fabryka sztuki - Muzeum Sztuki w ŁodziNikola Tesla: niech stanie się światłość!
Chorwacja jest płynnym przejściem między Morzem Śródziemnym a Europą Środkową. Ten kraj, jeszcze sto lat temu korzystający z niewielu zdobyczy techniki, został oświetlony przez serbsko-chorwackiego inżyniera Nikolę Teslę. Jak na tamte czasy jego projekt był brawurowy: zapewnić wszystkim dostęp do elektryczności.