Vivian Maier: portrety Nowego JorkuZaproszenie do podróży
Vivian Maier (1926-2009) to amerykańska fotografka-samouk, której niezwykłe dzieła dopiero niedawno zostały zauważone na aukcji, wstrząsając światem sztuki. Z zawodu była nianią, a jej namiętna pasja do fotografii pozostała tajemnicą aż do jej śmierci. Dzisiaj jej dzieła porównuje się z najlepszymi, z fotografiami Henriego Cartier-Bressona czy Diane Arbus.