Richard Strauss: SalomeReżyseria Christof Loy w Helsinkach
Ryszard Strauss, na podstawie dramatu Oscara Wilde´a, uwiecznił w muzyce dekadencję Heroda Antypasa, króla Judei, i jego pasierbicy Salome. Król więzi proroka w cysternie. Salome chce go uwieść. Gdy ten ją odrzuca, zmusza ojczyma, by podarował jej głowę proroka na srebrnej tacy.