Legendy rocka
Założony w 1965 roku Jefferson Airplane zdefiniował San Francisco Sound i był pierwszym z Bay Area, który odniósł międzynarodowy sukces komercyjny. Byli headlinerami trzech najsłynniejszych amerykańskich festiwali rockowych lat 60. – Monterey, Woodstock i Altamont – oraz pierwszego festiwalu Isle of Wight w Anglii. Ich przełomowy album Surrealistic Pillow z 1967 roku plasuje się na krótkiej liście najważniejszych nagrań „Summer of Love”. Dwie piosenki z tego albumu, „Somebody to Love” i „White Rabbit”, znajdują się na liście „500 najlepszych piosenek wszechczasów” magazynu Rolling Stone .Wiodący krytycy muzyczni rzucają nowe światło na kultowy zespół.