Re: Gorzki smak tureckiej herbaty
Prowincja Rize jest głównym producentem herbaty w Turcji. Warunki uprawy i zbioru są tam jednak tak niebezpieczne, że co roku pochłaniają kilkanaście ofiar. Niektóre z nich giną podczas transportu ciężkich worków z liśćmi herbaty po stromych zboczach, innych zabijają prymitywne instalacje z nieizolowanymi kablami, wprawiane w ruch przez zardzewiałe silniki. Bezpieczeństwo nie jest priorytetem, są nim niskie koszty produkcji.