Re: Wisła w niebezpieczeństwie
Renata Włazik walczy z wiatrakami. Ta młoda bydgoszczanka od sześciu lat próbuje oczyścić swoją okolicę z toksycznych substancji, które dostały się do gleby i wody z dawnych Zakładów Chemicznych Zachem. Zanieczyszczenia szybko się rozprzestrzeniają i zagrażają faunie i florze Wisły, a także zdrowiu mieszkańców. Jednak Renata walczy sama. Lokalne władze nie widzą problemu, a przemysł stara się uciszyć aktywistkę. Film z lektorem.