Re: Gaz z Morza CzarnegoSzansa dla Rumunii?
Rumunia ma większe złoża gazu niż większość krajów europejskich. Dysponując takimi zasobami mógłaby teoretycznie uniezależnić się od importu, a nawet zaopatrywać sąsiednie kraje. Ale rumuńskie prawo tego zabrania. A raczej zabraniało do niedawna – od czerwca 2022 r. na Morzu Czarnym działa platforma wiertnicza Ana. Impulsem do jej uruchomienia był wybuch wojny w Ukrainie.