Paryż i Belle EpoqueZaproszenie do podróżyNormandia Annie Ernaux
Jakie znaczenie ma miejsce naszego pochodzenia? – pyta Annie Ernaux. Czy jeśli wyrzeknę się życia podobnego do życia moich rodziców, zostanę uciekinierką – z rodziny, z miejsca pochodzenia, z klasy społecznej? Czy ceną emancypacji musi być alienacja? Ernaux odpowiedzi poszukuje we własnej pamięci – opisując swoje dorastanie, wyprowadzkę z Normandii, stawanie się kobietą i pisarką.