Wspaniała historia muzeówSłowenia HemingwayaZaproszenie do podróży
Dolina rzeki Socza na północnym wschodzie Słowenii stanowiła przez wiele miesięcy linię frontu między armia włoską a oddziałami austro-węgierskimi. Miejsce to i wydarzenia tu się rozgrywające stanowią tło jednej z pierwszych powieści Ernesta Hemingwaya – „Pożegnanie z bronią”.