Paryż i Belle EpoqueJuliusze Verne w podróży do IndiiZaproszenie do podróży
W 1880 roku francuski pisarz Jules Verne opublikował "Dom parowy" inspirowany krajobrazem i klimatem północnych Indii, ale przede wszystkim okrucieństwem brytyjskiej kolonizacji. Będąca częścią serii jego „Niezwykłych podróży” powieść, opowiada o pojedynku między angielskim pułkownikiem Edwardem Munro a jednym z przywódców niepodległości, Nana Sahibem.