Kulisy HistoriiNazizm: Made in Austria
W 1919 r. Cesarstwo Austro-Węgierskie, które zostało pokonane w I wojnie światowej, zostało zlikwidowane; niegdyś potężna Austria została zmniejszona i zdegradowana do małej republiki. Urazy i frustracje wśród ludności stały się społecznym paliwem dla rozprzestrzeniania się pangermanizmu, szkoły myślenia wzywającej do zjednoczenia wszystkich ludów germańskich w jeden naród. Stworzony pod koniec XIX wieku projekt ten - przesiąknięty antysemityzmem i ksenofobią - podsycał aspiracje całego pokolenia, dając początek nowemu ruchowi politycznemu zdolnemu zjednoczyć Niemców i Austriaków.